Alla inlägg den 21 februari 2011

Av Axel Ploman - 21 februari 2011 19:58

Tjenis! Ni vet känslan när man är riktigt sugen på något. Det kan vara allt från mat till tv-spel eller vad som helst.


Det kvittar egentligen vad. Det viktigaste är att man ska unna sig saker på en lagom nivå. Unnar man sig allt hela tiden är det inte kul längre. Unnar man sig inget eller bara en gång om året är det inge kul då heller.


Men om man däremot unnar sig alla saker inom en perfekt tidsrytm. Då är det ulti(mat). Jag kände att jag gick över "unnargränsen" i några av de föregående månaderna. Julen är farlig, där kan man ligga över gränsen med gott samvete men sen håller det gärna i sig långt in i januari.


Därför valde jag att skippa allt onyttigt bortsett från alkohol i feb, mars, sorgligt va? ;)


Och med allt onyttigt menar jag chips, cola, läsk, pizza osv. Kör inte den där galna varianten när man inte ens vågar äta lite sås. Food is okey!


Och på tal om food tänkte jag dela med mig av kvällens måltid;


Egengjord schnitzel, potatis, ättiksgurka, lingonsylt, brunsås och en avokadosallad med tillhörande ädelostsås. (två såser? va leker han?)


Schnizzen gömmer sig under sallaten!

 

Det kan till och med en tillfällig hobbybantare som jag unna mig! Lägg där till att jag köpte en fin grillad kyckling, räksallad och blodapelsiner till lunch. Har jag gått över unnargränsen idag? Svar nej, banannen till frukost väger upp!


****

Syrran är hemma för en gång skull! Riktigt soft, dags att börja plöja igenom de 45 filmer jag nyss bränt ut!


Dagens tips:

Film. "I'ts Kind Of A Funny Story". Riktigt trivsam och rolig dramakomedi. Den väldigt hypade Zach Galifianakis spelar en av rollerna bra. http://www.imdb.com/title/tt0804497/

Låt. "Maroon 5 - Runaway". Lyssnar mer och mer på deras nya platta. Bra skit!

Maroon 5 – Runaway(spotifylänk)


/ Ash

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards