Alla inlägg den 6 februari 2011

Av Axel Ploman - 6 februari 2011 20:28

Hejzan! Ni vet vad jag tycker om sundays, iaf stammisläsarna (jönny och köttmannen). De tenderar att vara ganska softa då man allt för ofta är bakfull på denna vilodag.


Jag spinner vidare på mitt helgliv och festandet. Sedan man började träffa folk under festliga förhållanden har det öppnat sig en ny värld. Förr i tiden såg jag fram emot fotbollsturneringar och pokerkvällar. Nu ser jag fram emot utgångar och fester.


Självklart ser jag fram emot många andra saker också. Men det jag vill komma till är att nu när det blivit mer regel än undantag att man festar. Då kan det lätt bli ganska segt ibland också. Och det är i det läget jag har hamnat nu. Har till och med känt av en sorts festformkurva. Den har på senaste tiden bestått av att jag har skitkul tre gånger irad. Sen lite halvtråkigt tre kvällar irad.


Igår var tredje kvällen irad som var lite halv-b. Nästa helg ser med andra ord väldigt ljus ut. Anledningen tror jag mest beror på mig själv. Dagsform och trötthet osv. Hur man känner sig för dagen helt enkelt. Jag är inte en av dom som alltid oavsett när, hur och var är sviiintaggad.


Sen kan ju vissa kvällar bero på stället man är på, sällskap och själva stämningen.


Det är bättre att dra ut, inte ha särskilt kul men ändå ha gett det chansen. Än att stanna hemma och sedan ångra sig för det kunde varit skitkul. Gårkvällen var defintivt värt det på grund av den enorma hypen vi i "grabbgänget" hade innan vi gick in på stället. Har inte garvat så mycket sen filmen "Agent Red" med Dolphan Lundgren.


Bra kväll                                      Mindre bra kväll

   


****

Hade första "myssöndagen" som vi säger i vårt lilla söndagsgäng på länge idag. Uttrycket innebär att jag, Marko, Rovdjuret, Wolf och Oslo(när han bodde i sverige, danjel gustafson) med flera kollar på fotboll, äter schebab och myser.


Idag ladda jag först upp med Genoa - Milan där mr Z hade en magisk passning till första målet. Matchen slutade 1 - 1 och det var en underhållande krigarmatch. Sen såg vi hypade Chelsea - Liverpool som slutade 0 - 1. Spännande att se Torres i chelsea. Varken han eller chelsea hade dock en bra dag. Och hur fan kunde maxi missa det första läget? Helt osannolikt! Meireles däremot, riktigt bra investering för Liverpool.


Rovdjuret och Marko från "myssöndagsgänget"

 


****

Gott med lite "Wallander" såhär på kvällskvisten i väntan på fotbollskanalen europa!


****

Glöm inte att kolla nya "August och James". Riktiga kungar!

http://www.youtube.com/watch?v=zLWlx9L49AU


Dagens tips:

Film. "Into The Wild". Verklighetsbaserat film som är magiskt bra.

http://www.imdb.com/title/tt0758758/

Låt. "John Mayer - In Your Atmosphere". Äckligt bra låt med en av mina favoritartister John Mayer. Skulle sett han live i somras i Köpenhamn men han ställde in när man satt och taggade på ströget. Ajja, another time!

John Mayer – In Your Atmosphere - Live at the Nokia Theatre (spotifylänk)


/ Axinho

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards