Alla inlägg den 14 februari 2011

Av Axel Ploman - 14 februari 2011 13:03

Wey Wey! Efter en fartfylld helg har jag tyvärr inte hunnit eller orkat skriva något. Nu är jag dock tillbaka med mer löd i fingrarna än på länge!


Dagens ämne är "slumpen". En vis man sa en gång "Antingen tror man på slumpen eller på gud"(Peter Sturmare). Är nästan beredd att hålla med. Och om vi fokuserar lite på själva slumpen. Så tror jag att man kan lura den lite, det vill säga att man kan påverka slumpen om man bara är tillräckligt eftertänksam.


Nu blev det väldigt krångligt och poetiskt. Men poängen är att man ibland har en jädra massa röta, eller skicklighet. Beroende på hur man ser det.


Se bara på häromdagen när jag chillade med "James Ronkdjuret" och vi var ute med doggen. Då pratade han om en människa. En för mig helt okänd människa som hade vissa drag. Det var lite stök, bök och förmodade mc-föräldrar om denna person.


Och baserat på denna fakta lyckades jag gissa exakt rätt på personens namn. Det blev ett riktigt jävla hallelujah moment som jag aldrig kommer glömma. Tänk så många namn det finns i världen och endast baserat på en personlighetstyp lyckades jag gissa helt rätt namn utan någon som helst ledtråd.


Var det bara tur eller lyckades jag manipulera slumpen lite ;)?


Vår dawg "Ella". Världens finaste!

 


****

Det är för lite "Dagens" i bloggar överlag. Det är ju med sånna etiketter bloggen finner sitt rätta jag! Därför kommer det nog lite spontana "dagens" här och var.


Vi börjar med Dagens sportkoll:

Varje gång tv-4 lyckas köpa rättigheterna från svt svalnar mästerskapen. Till exempel det alpina-vm som just pågår i garmish partishkirstich eller vafan det heter. Hur kul är det? Anja har ju inte ens vunnit guld! (tv-4:s fel). Dissen har lite att göra med att jag inte har tv4-sport. Men det ligger ändå en sanning i det.


Rooneys mål måste också nämnas. Bara att lyfta på hatten, riktigt galen cykelspark.


Någon annan man måste lyfta på kipsen för är Cassano som var helt strålande i helgens match mot Parma. Zlatan var också riktigt bra och passen till Seedorf var magisk. Hela Milan känns heta! Intresset kring italiensk fotboll är helt galet för tillfället! Det är riktigt kul för oss som älskar Serie A.


****

Daniel "oslo" Gustafson var på hemvisit i helgen. Plötsligt kändes mys-söndagsgänget komplett igen. Kom hem snart igen oslish!


"Oslo" här hungrig.

 


En annan gammal hund som kommer hem idag är "eG". Han har varit och skejtat längs skidspåret uppe i norr. Jag förväntar mig en coleslaw inom snar framtid!


Och grattis till jobbet uppe i götet syrran!


Dagens tips:

Film. "Knocked up". Det har varit ont om komedier bland filmtipsen. Detta är Seth Rogens bästa hittils enligt mig. http://www.imdb.com/title/tt0478311/

Låt. "The Script - If You Ever Come Back". Från deras nya platta som var sisådär men denna låten är go!

The Script – If You Ever Come Back(spotifylänk)


/ Arbin

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards