Alla inlägg den 3 februari 2011

Av Axel Ploman - 3 februari 2011 13:00

Ciao peeps n creeps! Dagens ämne, DOUCHEBAGS! Fenomenet douchebag alltså. Allvarligt talat så finns det douchebags överallt. Det kvittar om du befinner dig i ett klassrum, arbetsplats, fotbollslag, möte, badhus, källare, pizzeria, pub, mall, dagis eller... ja ni förstår. Överallt finns dom. Man kan helt enkelt inte fly ifrån alla douches i denna värld.

(Douchebag = idiot, mobbare, taskmört, superior, dåligt betéende i allmänhet)


Anledningen till att jag använder just ordet "douchebag" är på grund av att jag och min gode vän James (känd från "August och james" och "Ridskolan 11") började använda detta ord för vi tycker det låter kul. Vår humor kan vara aningen wicked ibland.


Åter till ämnet, syftet med inlägget är att man måste lära sig att hantera alla dessa douchebags. Något jag har haft stora problem i min dagar. Alla har vi testat olika metoder såsom att ignorera, sätta på plats, vara douchiga tillbaka, förklara också vidare. ingenting verkar fungera. Det enda man kan göra att vänta ut dom helt enkelt. Eller att de själva sätter sig i en sitation som är såpass "douchig" att dom bara måste lägga av.


Der Fuhrer (Mel Gibson) Titta så nöjd han är, typiskt douchebetéende!

 


****

Blandade snoppsvansar (cocktails) för andra gången igår. Kände att jag tagit stora steg framåt jämfört med debuten. Man kanske borde satsa på bartenderdisken, förlåt,* yrket ;) ?


****

Undrar vad "Economic Genious" Kommer bjuda på idag. Ryktas om kroppkakor!


Dagens tips:

Film. "500 Days Of Summer". Är inte så mycket för kärleksfilmer i vanliga fall men denna höll helt klart måttet. Marko och Rovdjuret, nått för er kanske ;)?

http://www.imdb.com/title/tt1022603/ (fått bra kritik överlag).

Låt. "Rusted Root - Send Me On My Way". En riktig feelgood låt från 90 - talet. Tack för tipset Misan Dönell!


/ Albatraos



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards