Direktlänk till inlägg 16 februari 2011

Vilken Nation är egentligen bäst?

Av Axel Ploman - 16 februari 2011 17:15

Tjabba Tjena Hallå, vi säger så! Ja då var halva veckan gången och vi närmar oss än en gång helg. Härligt va, när man har passerat den tunga måndagen samt sega tisdagen.


Ni förstår vart jag är påväg, ja precis, fistandet (på skånska). Och festandet för närvarande innebär nationsfest. Det vill säga att man partajar med folk som pluggar i lund. Jag själv pluggar inte och kanske anses av "hardcorefysikerna" vara något av en wannabe som går på nationer.


Men sanningen är att folket mig veterligen är väldigt mycket skönare än i t ex Malmö. Man slipper liksom oftast dräggen med lite för stora muskler på nationer. Plus att det är mycket bättre priser, inträde, dricka, b - rudar osv.


Och som ni vet går det inte en vecka utan att rangordna något. Därför tänkte jag ranka de nationer jag varit på. Det bör tilläggas att jag absolut inte är någon expert på nationer också vidare. Detta är bara min synvinkel!


Här är listan samt korta motiveringar.(1 är bäst)


Plats 7. Krischansta(Krischan). Även i nationshimlen finns det djävular. Två tråkiga gånger av två försök håller inte. Lägg där till ett knä i pungen en av gångerna. Folket verkar segt och allmänt tråkiga.

Plats 6. Malmös. Nog för att nation är mysigt men att behöva svettas var man än befinner sig är inte ok!

Plats 5. Lunds. Förtjänar nog en bättre plats men ändock känns den tveksam. Känns ganska pretto och "fiin". Lite för schtekig helt enkelt!

Plats 4. Helsingkrona. Skön personal, 90-tals tema och hyfsad lokal. Det kan räcka långt ibland.

Plats 3. Hallands. Riktigt roligt första gången med bra tryck. Klarar dock top 3 med nöd och näppe då deras kö-system är under all kritik. Vem fan gör en kö som lutar neråt? Som gjort för att trängas och knoffas.

Plats 2. Östgöta. Bra musik, skönt dansgolv, lagom kö i baren och skönt folk. Månne det vara en "one hit wonder"? Vi får la se.

NUMERO UNO 1. Västgöta. Felfria sittningar med råa champinjoner och roliga kvällar rakt av. Nog fan förtjänar den sin första plats ;).


Västgöta nation.

 

****

Hur fan kunde jag glömma att hylla den riktiga Ronaldo igår? I mitt tycke den absolut bästa fotbollsspelare jag upplevt. Han la skorna på hyllan tidigare i veckan och det var väl dags. Ingen kunde göra samma saker i samma fart som han gjorde! Tack Ronaldo, speciellt för vm 98 där jag upptäckte dig!


****

Grattis till körkortet Simon Kimon Kumlan Jönsson!

Kung Kimón.


Dagens tips:

Film. "The Pursuit Of Happyness". Kung Will Smith gjorde det igen i denna grymma film. http://www.imdb.com/title/tt0454921/

Låt. "Taio Cruz - Dynamite". En väldigt ny festlåt som nog kommer slå igenom. Nej men faktum är att denna versionen faktiskt fortfarande får en att tagga till!

Taio Cruz – Dynamite - Stonebridge Remix Radio Edit (spotifylänk)


/ Affelay



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Axel Ploman - 24 februari 2011 21:03

Tjosan! Jaha, då sitter man här i sitt rum för sista gången på Per Jöns väg 13 i Södra Sandby. I huset där jag spenderat mina 15 senaste år. I huset jag lärde mig allt jag kan. I huset jag älskar. Jag kom hit som liten grabb. Nyfiken och oförstö...

Av Axel Ploman - 23 februari 2011 18:39

Tjioiiina! Ibland blir man nostalgisk och tänker tillbaka på saker och thang. Idag har turen kommit till gymnasiet. Varför har jag en tendens att få det att låta som om det vore 27 år sedan jag tog studenten när det var 8 månader sen? Struntsamma, ti...

Av Axel Ploman - 22 februari 2011 18:59

Tjotjim! Buzz, booezzz, bziiimmm, baoowwwzzzz. Ungefär så känns min hjärna just nu. Vafan händer egentligen med skallen när man tar en "tuppalur"?. Antingen vaknar man upp pigg som en lärka och vill ut och springa lilla rundan...eller så vaknar ...

Av Axel Ploman - 21 februari 2011 19:58


Tjenis! Ni vet känslan när man är riktigt sugen på något. Det kan vara allt från mat till tv-spel eller vad som helst.   Det kvittar egentligen vad. Det viktigaste är att man ska unna sig saker på en lagom nivå. Unnar man sig allt hela tiden är d...

Av Axel Ploman - 19 februari 2011 17:52


Tjao! Finns det något bättre än att ha fullt upp en lördag och sen dricka lite bärs? Antagligen...men inte idag. Idag är det helt rätt läge att efter en lång och slitig dag förgylla den med lite fresh kläder, bright-öl, middag och vänner, glöm inte v...

Ovido - Quiz & Flashcards