Alla inlägg den 4 februari 2011

Av Axel Ploman - 4 februari 2011 13:02

Tjenis homies n fomies! Ja då var det fredag och helg igen. Dagen som alltid har ett magiskt glimmer över sig. Det märks, och det märks överallt. Till exempel om man går på stan. Där är det är mer folk i rörelse, det är gladare folk och det är fler med en lila påse i handen. Det märks även på jobbet, alla, inklusive jag är lite mer lättsamma. Skämten med kunderna går hem på ett helt annat sätt än det gör en tisdag. Kanske läge att ranka veckodagarna? Nja, tvek.


För att tydliggöra, i måndags kom det in en kund på ICA med ett COOP-kort och handlade av mig. Då drog jag detta klockrena skämt:"Jasså du vågar handla på ica med coop-kort?"

Kunden kollade på mig, sa inte ett ljud, rörde inte en min, tog upp kortet igen och gick. Hur kan man inte skratta åt något så extremt roligt? Säger en hel del om coop-stammisar.


Jag har varit inne och taffsat lite på frihet i tidigare inlägg och jag tror helgkänslan handlar till stor del om frihet också. För när man "tar" helg är man oftast "fri" i två dagar. Alla utnyttjar denna frihet på olika sätt. Och det finns inget "rätt och fel" i vad man gör med denna tid. Sålänge man gör det man mår bra av. Själv tänkte jag göra som jag brukar. Komma hem från kneget, andas ut, äta någon god mat, träffa lite broes, sätta på en rulle och ha lite "fredagsmys".


Imorgon lördag blir det väl som vanligt något partajartat. Inte helt fel de heller!


Nackdelen med helg!

 


****

Skänk en extra tanke till min duomedlem Fabian Larossa .Jr som ligger i sjukbädden denna fredag.


Dagens tips:

Film. "Taken". En galet bra thriller med Liam Neeson i huvudrollen.

http://www.imdb.com/title/tt0936501/

Låt. "Alexis Weak - 112". Månne detta vara den nya partylåten? Relativt skön är den iallafall! Alexis Weak – 112 (Charlie Bernardo edit) (spotifylänk)


/ Axelis Weak

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards