Alla inlägg den 10 februari 2011

Av Axel Ploman - 10 februari 2011 19:32

Haj po er! Ja då sitter man här igen bakom skärmen och ska hitta på något skojsigt att skriva om. Inte helt lätt alla gånger ska jag be och få tala om! Jag må vara innovativ men även solen har sina fläckar.


Jag lever inget stureplansliv, jag har inte medverkat i robinson, jag har inte haft sex i tv, jag är inget fotbollsproffs, meeeeen...jag gillar goda middagar. Det leder oss osökt in på dagens ämne. Nämligen fenomenet "middag".


Det är något magiskt med just middagar. Nu snackar vi inte en panpizza i micron som man slafsar i sig på 5 minuter. Jag snackar en trevlig middag med gott sällskap, god mat, god dricka och skön atmosfär.


Kvällens festfaktor höjs om man inleder den med en fin middag. Min goda vän "Misan Dönell" är en mycket duktig kock. Han har gett mig många fina middagsupplevelser. Dock är han aningen kräsen (på andra hållet, det duger liksom inte med köttabyllar och makkisar plus att det värsta han vet är ketchup). Men du är förlåten pga dina magiska skills i köket!


Även "James vrynkdjuret" kan hantera en kökskniv. Men då blir det oftast "Kentucky fried buffalo wings". Inte fy skam det heller!


Vronkdjuret och Misan!

 

Gårdagen var just ett sånt tillfälle där middagen sätter kvällens standard. Kanske inte på grund av maten i sig, som visserligen var god men ICKE tillagade champinjoner? E det bara jag som tittar snett på det? Skitsamma, det var nice!


****

Dagens Zlatan: En bröstning a la Zlatan till Elmander som sen gjorde sitt livs mål rakt upp i krysset. Fick en ganska bra känsla efter matcherna nere på Cypern. Snart börjar EM-kvalet igen, tagga!


****

Ska man äta lax i ugnen ska den fantamig vara färdiglagad! Annars smakar det cykeldäck.


Dagens tips:

Film. "I Am Sam". Som alla vet är Sean Penn en sjukt bra skådis. Detta är en av hans starkaste insatser där han spelar utvecklingsstörd. Michelle Pfeifer är också lysande i denna film.

http://www.imdb.com/title/tt0277027/

Låt. "Ironik - Stay With me(acoustic version)". Soft låt som hängt med några år!

Ironik – Stay With Me ft. Ny [Acoustic Version](spotifylänk)


/ Ask-kungen

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards