Direktlänk till inlägg 23 februari 2011

Världens bästa grupp!

Av Axel Ploman - 23 februari 2011 18:39

Tjioiiina! Ibland blir man nostalgisk och tänker tillbaka på saker och thang. Idag har turen kommit till gymnasiet. Varför har jag en tendens att få det att låta som om det vore 27 år sedan jag tog studenten när det var 8 månader sen? Struntsamma, time is a biatch!


När jag började på gymnasiet 2lax7 var känslan en blandning av spänning och nervositet. Som tur var hade jag min svarte riddar-kollega Marko Anderton vid min sida och det underlättade en del.


Marko på den tiden. Vad hände med de blonda slingorna?

    


Det första jag lade märke till när jag såg klasspolarna var något underligt. Jag var inte två huvuden längre än alla nu, bara ett. Chocken var enorm. Alla dessa jämbördiga jättar samlade runt våra okända handledare Saied och Ingvar.


Marko lutar sig mot mig mitt i detta kaos och uttrycker följande; "Axel, kolla brudarna, helt jävla sjukt sexiga". Dagen följdes av ställningskrig och rollsättning.


Pajjas/clown blev snabbt utsedd, schtegare likaså, sen fortsatte det med pangbryd, längst, minst, blygast och snart var alla etiketter satta. Som alltid i nya sociala sammanhang.


Det jag inte visste vid detta laget var att killen i den rosa "soctröjan" som kom in svettig och sen till första no-lektionen skulle bli en riktigt bra vän.


Killen jag syftar på heter Marcus "Wola,Wosa, Vildhund, Voldemort, Wosbäck,Wolla" Willart. Av någon konstig anledning tog jag och Marko kontakt med denna figur efter några dagar. (Han såg lika vilsen ut som lagerbäck i nigerias landslag). Trots detta verkade han sjyst.


Wosa var starkt troende på denna tid.

 


Det visade sig att vi hade grymt roligt tillsammans och spenderade dagarna genom att trakassera/jävlas/göra konstiga saker mot andra elever på skolan.


James som ni känner till sedan tidigare lärde mig hur man får varandra att skratta genom att skämma ut sig eller beté sig konstigt i okända människor närvaro.


Jag lyckades få in denna livsstil i vårt nya gäng som kom att kallas "gruppen". Efter några veckor hittade vi vårt näste, vår plats, vårt STÄLLE. Ett rum som låg beläget ganska dolt långt inne i polhems katakomber. Det stället fick namnet "stället".


Där spenderade vi alla fredagsraster med pärlbulle(hårding), cola/pepsi och godis. Det var fan på den tiden man kunde stoppa i sig sånt med gott samvete. "Stället" formade oss, byggde oss och förberedde oss för alla prov och test vi ställdes inför på gymnasiet. Tack "gruppen" och tack "stället" för en grymt rolig tid!


Utan "stället" kanske jag skulle gått på jordbrukargymnasiet i gäfle än idag.


Gruppen samlad på stället en fredag. Riiktigt bra grejer!

 

Vill också passa på att hylla sköna pjäser som Alejandro, Tuban, Börje, Fluffy och Pauli. De kom till klassen först i 2an. Självklart glömmer jag inte dig heller min käre duo-medlemm Martin "paso - doble" Larossa. Enäggstvillingen till Wola som är precis lika skön som just Wolla. Tack också pexgänget för en rolig tid!


Dagens tips:

Film. "Inception". Om det mot förmodan är någon vilsen själ som inte sett den så gör det. Men fokusera då som fasen annars hänger du inte med i denna film. Revolutionerande film av Nolan som även gjort Batman - The Dark Night med flera. Riktigt coola effekter! http://www.imdb.com/find?s=all&q=inception

Låt."Musikhjälpen 2009, Tingsek och Timbuk - Fortsätt". Riktigt skönt lir i musikhjälpen från 2papp9.


/ Abe Lincoln

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Axel Ploman - 24 februari 2011 21:03

Tjosan! Jaha, då sitter man här i sitt rum för sista gången på Per Jöns väg 13 i Södra Sandby. I huset där jag spenderat mina 15 senaste år. I huset jag lärde mig allt jag kan. I huset jag älskar. Jag kom hit som liten grabb. Nyfiken och oförstö...

Av Axel Ploman - 22 februari 2011 18:59

Tjotjim! Buzz, booezzz, bziiimmm, baoowwwzzzz. Ungefär så känns min hjärna just nu. Vafan händer egentligen med skallen när man tar en "tuppalur"?. Antingen vaknar man upp pigg som en lärka och vill ut och springa lilla rundan...eller så vaknar ...

Av Axel Ploman - 21 februari 2011 19:58


Tjenis! Ni vet känslan när man är riktigt sugen på något. Det kan vara allt från mat till tv-spel eller vad som helst.   Det kvittar egentligen vad. Det viktigaste är att man ska unna sig saker på en lagom nivå. Unnar man sig allt hela tiden är d...

Av Axel Ploman - 19 februari 2011 17:52


Tjao! Finns det något bättre än att ha fullt upp en lördag och sen dricka lite bärs? Antagligen...men inte idag. Idag är det helt rätt läge att efter en lång och slitig dag förgylla den med lite fresh kläder, bright-öl, middag och vänner, glöm inte v...

Av Axel Ploman - 18 februari 2011 14:03

Wazzaaaa! Man visste att Enrique Eglesias och många andra kommersialiserade artister kunde sjunka lågt. Men att döpa sin nya hit till "Tonight I'm Fucking You". Stäng monnen Enrique!   Är det bara jag som tycker det är sjukt komiskt? Tänk o...

Ovido - Quiz & Flashcards