Direktlänk till inlägg 30 januari 2011

Sunda!

Av Axel Ploman - 30 januari 2011 19:29

Tshabalala!(som Sydafrikas lirare :p). Efter en riktigt tung morgon (det är fan inte lätt att ligga på topp) och efter en riiktigt tuuung förlust i Handbolls VM mot matadorerna fick man iallafall se en grymt underhållande final mellan Fransoserna och Strögarna. Efter att Danmark gjorde så att Sverige missade VM i Sydafrika har jag haft väldigt svårt för detta land. Idag kunde jag dock inte förneka att jag ville se Danmark vinna. Målvakten Landin var helt fenomenal och ett tag såg det ut som den gamle räven Christiansen skulle få avgöra.


Då klev rutinerade målvakten Omeyer fram och avgjorde i slutskedet. Även om det var sjukt jämnt så kändes det också under hela matchen som Frankrike var det lite bättre laget. Och som nästan alltid, avgjorde den lilla skillnaden vem som vann VM. Tack för ett roligt mästerskap!


****


Det finns två sätt att se på Söndagar. Antingen har man en jävla massa ångest över att det är fem dagar till nästa gång man "får" dricka öl och äta god mat. Eller så njuter man av att Söndag är den, som jag kallar det "kravlösa dagen/myssöndag". Man får vara bakis, man får kolla på fotboll hela dagen, man får kränga en kebabpizza med pommes på, man får kolla film. Man får göra väldigt mycket utan att ha dåligt samvete. Man kan helt enkelt mysa riktigt jävla stenhårt!



Månne detta vara världshistoriens lökigaste pizza?



****

Sjukt mäktigt att Zlatan fortsätter att leverera som ingen annan ;). Utomjordiskt bra är han! Som de italienska tidningarna beskriver det.



Dagens tips:

Film: "Cyrus". Lite halvsvår dramakomedi med John C Riley och en riktigt bra Jonah Hill i huvudrollerna. Gillar man obekväma filmer är detta ett måste!

http://www.imdb.com/title/tt1336617/

Låt: Tingsek - Goodbye. Sandbys stolthet levererar med denna grymma låt!




/ plomannen

 
 
Ingen bild

Wota

30 januari 2011 20:16

Ofta samma pizza idag igen....

Axel Ploman

30 januari 2011 20:20

haha, nej. Åt inte idag, men man kan göra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Axel Ploman - 24 februari 2011 21:03

Tjosan! Jaha, då sitter man här i sitt rum för sista gången på Per Jöns väg 13 i Södra Sandby. I huset där jag spenderat mina 15 senaste år. I huset jag lärde mig allt jag kan. I huset jag älskar. Jag kom hit som liten grabb. Nyfiken och oförstö...

Av Axel Ploman - 23 februari 2011 18:39

Tjioiiina! Ibland blir man nostalgisk och tänker tillbaka på saker och thang. Idag har turen kommit till gymnasiet. Varför har jag en tendens att få det att låta som om det vore 27 år sedan jag tog studenten när det var 8 månader sen? Struntsamma, ti...

Av Axel Ploman - 22 februari 2011 18:59

Tjotjim! Buzz, booezzz, bziiimmm, baoowwwzzzz. Ungefär så känns min hjärna just nu. Vafan händer egentligen med skallen när man tar en "tuppalur"?. Antingen vaknar man upp pigg som en lärka och vill ut och springa lilla rundan...eller så vaknar ...

Av Axel Ploman - 21 februari 2011 19:58


Tjenis! Ni vet känslan när man är riktigt sugen på något. Det kan vara allt från mat till tv-spel eller vad som helst.   Det kvittar egentligen vad. Det viktigaste är att man ska unna sig saker på en lagom nivå. Unnar man sig allt hela tiden är d...

Av Axel Ploman - 19 februari 2011 17:52


Tjao! Finns det något bättre än att ha fullt upp en lördag och sen dricka lite bärs? Antagligen...men inte idag. Idag är det helt rätt läge att efter en lång och slitig dag förgylla den med lite fresh kläder, bright-öl, middag och vänner, glöm inte v...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards